giovedì 3 marzo 2011

Sono solo macchine. O no?



Spot Chrysler per il SuperBowl. Con Eminem. Qui trovo il testo


I’ve got a question for you. What does this city know about luxury, huh. What does a town that’s been to hell and back know about the finer things in life. I’ll tell you: more than most. You see, it’s the hottest fires that make the hardest steel. Add hard work and conviction, and the know how that runs generations deep in every last one of us.
That’s who we are. That’s our story.
Now it’s probably not the one you’ve been reading in the papers, the one being written by folks who’ve never even been here, and don’t know what we’re capable of. Because when it comes to luxury, it’s as much about where it’s from, as who it’s for.
Now we’re from America, but this isn’t New York City, or the Windy city. Or Sin city. And we’re certainly no one’s Emerald city.
This is the Motor city. And this is what we do.
The new Chrysler 300 has arrived.
Imported from Detroit.



Nonchè l'idea, davvero molto azzeccata, di accostare questo video ( e relativo speakerer) al celeberrimo spot 500 di qualche anno fa.



Trovate delle differenze? A parte il tono....molto più graffiante nella versione Chrysler? Per quanto mi riguarda, gli spot con il "discorso polpettone" non mi piaciono particolarmente....l'ultimo della Perugina ne è un esempio davvero palloso.
Devo essere sincero, però: questo di Chrysler ha un bel carattere. Sarà Mr. Eminem, sarà lo speaker un pò "steel", ma mi è arrivato. Qual'è il vero problema? Che magari ti arriva anche.....ma non ti rimane. Sono tante parole, belle per carità!, ma che non rimangono in testa. Non credo che il "sentimento" possa essere colpito ed affondato con questi monologhi: preferisco una parola, o una frase. Invece che un polpettone strappa lascrima.




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